دوشنبه ۵ تیر ۱۳۸۵ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: رئیس کمیته فن آوری اطلاعات شورای شهر از تحقق تهران الکترونیک تا 3 سال دیگر خبر داد.

دکتر مهنوش معتمدی آذر در گفت وگو با همشهری خاطرنشان کرد: تهیه طرح جامع فن آوری اطلاعات شهر تهران از هفته آینده در این کمیته آغاز و حداکثر ظرف مدت 9 ماه تکمیل و با تصویب نهایی توسط شورای عالی فن آوری اطلاعات برای اجرا به سازمان های خدمات رسان ابلاغ خواهد شد.

معتمدی با پیشتازخواندن شهرداری در فراهم ساختن بسترهای مورد نیاز برای اجرای این طرح گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد خدمات رسان نقش پررنگی در این زمینه داشته و از ارگان های پیشرو در مکانیزه کردن کارهای درون سازمانی و بسترسازی برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم بوده است.

وی با اشاره به این که طرح مذکور روشی بهینه برای اداره پایتخت خواهد بود گفت: نگرش اصلی در این طرح، شهروندمحوری است و با عملیاتی شدن آن کلیه خدمات نهادها و سازمان ها به طور شفاف، سریع، راحت و آسان در دسترس عموم قرار می گیرد و شهروندان در تعامل دوسویه با مراکز خدمات رسان بسیاری از کارهای خود را بدون مراجعه مستقیم به ادارات از طریق بسترهای الکترونیکی انجام خواهند داد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر افزود: پس از تصویب و ابلاغ طرح جامع فن آوری اطلاعات شهر تهران، سازمان ها دو سال فرصت دارند خود را با طرح تطبیق و از طریق ایجاد بسترهای الکترونیکی به مردم خدمات بدهند.

وی افزود: در حال حاضر بخش عمده ای از کارهای مربوط به اجرای این طرح در شهرداری انجام شده ولی نیازمند ایجاد درگاه الکترونیکی است که بتواند اطلاعات مورد نیاز را در دسترس عموم قرار دهد و زمینه را برای ارتباط دوسویه شهروندان فراهم سازد. به بیان دیگر با توجه به این که بخش درون سازمانی به عنوان عمده ترین بخش کار در شهرداری انجام شده است پیش بینی می شود اجرای طرح در این نهاد کمتر از دو سال به طول بیانجامد.

معتمدی گفت: بخش مکانیزه کردن طرح در برخی مناطق شهرداری از جمله مناطق 6 و 22  انجام شده ولی به هر حال فن آوری اطلاعات چیزی فراتر از این کارهاست،زیرا با اجرایی شدن طرح ،دیگر نیازی به حضور شهروندان در مناطق و مراجعه مستقیم به مسئولان اجرایی نخواهد بود.

رئیس کمیته فن آوری اطلاعات شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد سفرهای درون شهری برای مراجعه به سازمان ها و نهادهای خدمات رسان است و اجراشدن این طرح در کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا، و بهبود محیط زیست شهری نقش دارد.

کد خبر 841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز